Největší test ekologických jednorázovek

Co všechno potřebujete vědět, než poprvé přebalíte svoje miminko.

Zareen Roohi Ahmed

Rozhovor se zakladatelkou značky, která přinesla na český trh anionové vložky Gift Pads.

Weleda a její kouzlo / 20.1.2016

Značka certifikované přírodní kosmetiky Weleda je průkopníkem ve svém oboru, byla první a do úvodu své historie zapracovala i Československo – máme tedy být na co hrdí a je třeba si její lokální působnost stále připomínat. Vedle toho samozřejmě celosvětově produkuje i skvělou kosmetiku, o tom žádná.

Weleda byla v tehdejším Československu založena již v roce 1926, tehdy ještě s jednoduchým „V“ v názvu. Sídlila v Paláci Koruna na Václavském náměstí a vyráběla léčiva i kosmetiku, například Krém na holení EVERON (Weleda toto jméno dodnes používá pro tyčinku na rty, o kterou můžete soutěžit níže).
Dnes Weleda v Čechách jako jedna z mála zahraničních značek disponuje vlastní pobočkou a v  jižních Čechách získává mladé březové lístky pro své detoxikační přípravky. Tuto aktivitu zde pro Weledu koordinuje Leonard Taraba, který začal se sběrem listů v divoké přírodě počátkem devadesátých let. 
Ročně Weleda potřebuje přibližně 220 tun, ze kterých po uschnutí zbude 55 tun sušených listů, z nichž lze vyrábět extrakt. Místa sběru v jižních Čechách byla certifikována BIO v roce 1996.

Více o Weledě

Počátky značky Weleda sahají do roku 1921, kdy bylo ve Švýcarsku založeno zařízení pro výzkum a studium antroposofické medicíny, kterou dnes známe pod pojmem medicína celostní (jde o léčiva, která působí na organismus takovými impulsy, aby se ten dokázal léčit sám).  Weleda se postupně z produkce léčiv přesunula z většiny ke kosmetice. 78% všech surovin, které používá, je z certifikovaného organického či biodynamického pěstitelství či kontrolovaného sběru. Biodynamické zemědělství znamená, že pěstování, chov hospodářských zvířat, produkce semen a údržba krajiny se provádějí dle antroposofických principů.
Weleda většinu rostlin, které v přípravcích používá, pěstuje biodynamicky ve svých zahradách. Suroviny, které nedokáže lokálně vypěstovat, odebírá od především evropských dodavatelů v rámci férových projektů, ve kterých implementuje antroposofické principy pěstování. Růže pochází z Turecka, levandule z Moldávie, arnika z Rumunska, slunečnice z Maďarska, oves z Rakouska, rakytník z italského Toskánska, kosatec z Maroka a sezam z Mexika.
Kromě jiného Weleda stále vylepšuje směrem k větší udržitelnosti i obaly produktů. Jedním z posledních a jistě nelehkých rozhodnutí je výměna ikonické skleněné modré lahve za lépe recyklovatelný a z hlediska váhy mnohem lehčí plast, aby se při dopravě k zákazníkům ušetřila energie.

Něco pro citlivky

Jednou už jsme o Weledě psali, a tak si všechna naše doporučení můžete přečíst ZDE. Poměrně nedávnou novinkou je doplnění pleťové péče Mandle péčí tělovou. Přípravky pro citlivou pokožku jsou tím nejlepším, co můžete zvolit pro jakýkoliv typ pleti, protože jsou prosté složitostí, jejich složení bývá jednoduché, často neparfemované a nedráždivé, aby bylo vhodné např. i pro alergiky. Pokud tedy stále hledáte to pravé pro sebe, zkuste vždy řadu pro citlivou pleť, a to v případě jakékoliv značky. 
Nás zaujal mezi přípravky Weleda Mandle především hydratační krém, který je lehký, neparfemovaný a citlivý a pak také krém do sprchy. Sprchové krémy Weleda jsou dlouhodobě našimi favority, ale tenhle díky obsaženému bambuckému máslu i účinně hydratuje a myje na základě cukerných tenzidů, aby pokožka nebyla podrážděná a nepřesušovala se.

90 let Skin Food

Než se pustíme do soutěže, je třeba zmínit ještě jeden produkt, který ve svém původním složení tento rok slaví 90 let. Je to výživný krém vhodný pro celou rodinu, bez syntetické parfemace, barviv a konzervantů. Zklidní měsíčkem a rozmarýnem, vyživí sezamovým a mandlovým olejem a jeho hlavní pečující složkou je slunečnicový olej z Maďarska. Navíc jej můžete použít na milion způsobů, jako oční krém, masku, výživnou péči, ochranu pro citlivky, noční kúru pro ruce a chodidla apod.

SOUTĚŽ

Hledáte něco vhodného pro celou rodinu do nepříznivého počasí či pro pobyt na horách? Weleda pro vás připravila 3 Zimní sety jako dárek pro výherce následující soutěže. Bohaté složení Coldcreamu chrání pleť proti větru, slunci a nevlídnému počasí. Suchá pokožka je po použití krému opět měkká a hebká. Tyčinka na rty EVERON pomáhá udržovat rty hebké a hydratované. Je též vhodná jako podklad pod rtěnku.

Soutěžní otázka

Jak vysokou slevu na nákup přes e-shop můžete získat členstvím v klubu Weleda?

Pokud od 20. 1. do 27. 1. 2016 odpovíte správně na soutěžní otázku a Vaše odpověď přijde na e-mail redakce@magazin-lohas.cz jako 100., 200. nebo 300. v pořadí, stanete se výherci zimního setu Weleda v hodnotě 299 Kč. Odpověď hledejte na www.weleda.cz .

Soutěž naleznete také na největším soutěžním portálu v ČR - 
Soutěže.cz a na Websoutěže.cz

Pravidla soutěží na webu Magazín-Lohas.cz
Tato pravidla upravují vztahy mezi Soutěžícím, který se zúčastní jakékoliv soutěže na webu www.magazin-lohas.cz, a jeho Provozovatelem

  1. Každý soutěžící se může každé soutěže zúčastnit pouze jednou (dublované e-mailové adresy či adresy poštovní se při odeslání odpovědi automaticky smažou).
  2. Zasláním odpovědi na jakoukoliv soutěž na webu Magazín-Lohas.cz souhlasíte s použitím vaší e-mailové adresy pro marketingové účely webu Magazín-Lohas.cz a e-shopu Ekocentrik.cz. Tím, že Soutěžící Provozovateli poskytne své osobní údaje v souvislosti se zasláním odpovědi na soutěžní otázku, uděluje Provozovateli svůj výslovný souhlas ke zpracování takto sdělených osobních údajů včetně. Tento souhlas Soutěžící uděluje na dobu neurčitou s tím, že je oprávněn jej kdykoliv odvolat, a to písemným oznámením na e-mail redakce@magazin-lohas.cz.
  3. Sdělením elektronického kontaktního údaje (e-mailu) uděluje Soutěžící Provozovateli souhlas k zasílání obchodních sdělení, propagačních materiálů Provozovatele či jeho obchodních partnerů prostřednictvím elektronické pošty. Zákazník tímto bere na vědomí, že nedílnou součástí obchodních sdělení může být i propagace inzerentů a nelze tyto e-maily proto považovat za nevyžádanou reklamu.
  4. Provozovatel prohlašuje, že bude údaje získané dle prostřednictvím soutěží zpracovávat a používat pouze za účelem vytváření databáze čtenářů Stránek www.magazin-lohas.cz, za účelem vyhodnocování cílové skupiny čtenářů Stránek, za účelem vyhodnocování návštěvnosti Stránek, za účelem vyhodnocování soutěží, za účelem zasílání možných výher ze soutěží, obchodních sdělení, propagačních materiálů Provozovatele či jeho obchodních partnerů.Provozovate lprohlašuje, že osobní údaje takto Soutěžícím poskytnuté budou zpracovávány čistě pro potřeby Provozovatele ,a to pouze osobami smluvně spřízněnými s Provozovatelem a tyto nebudou zpřístupněny žádné další osobě.V případě, že Provozovatel poruší své povinnosti správce osobních údajů dle zákona č.101/2000Sb., má Soutěžící právo požadovat po Provozovateli vysvětlení a požadovat také, aby vzniklý protiprávní stav byl odstraněn. Provozovatel nenese zodpovědnost za napadení databáze osobních údajů třetí osobou, která není s Provozovatelem ve smluvním vztahu. Rozsah zpracovávaných osobních údajů je: e-mailový kontakt, jméno, pohlaví, věk, vzdělání; registrační číslo provozovatele u ÚOOÚje: 00037343.
  5. Výherci soutěží nejsou losováni, ale vždy je u jednotlivé soutěže uvedeno, kolikátý e-mail se správnou odpovědí je výherní.
  6. Ostatní pravidla a podrobnosti soutěže jsou součástí textu, který ji charakterizuje či uvádí.