Zareen Roohi Ahmed

Rozhovor se zakladatelkou značky, která přinesla na český trh anionové vložky Gift Pads.

Fenomén barefoot

Proč chodit naboso? Proč to dopřát i vašim dětem?

Biofach/ Vivaness 2017: Novinky na českém trhu / 18.2.2017

Je to už více než tři měsíce, kdy vyšel poslední článek. Nějak jsem se nemohla vzpamatovat z Green Beauty Marketu 2016, ale teď už jsem na nohou a včera jsem si prošla v Norimberku veletrh Vivaness 2017, který se koná společně s Biofachem. Bylo toho tolik, že na jídlo ani další věci nebyl čas. Do následujícího článku jsem zpracovala novinky značek, které na českém trhu už nějaký čas fungují, a tak Vás jistě potěší, že pro Vás mají něco nového.

Začnu přírodními parfémy německé značky Florascent. To, že jsou přírodní, ač bez certifikace, dokazuje mimo jiné jejich každoroční účast na veletrhu Vivaness. Výběr značek na veletrh je totiž velmi přísný. Florascent na Vivaness prezentoval své kompletní portfolio a představil svou novinku, kolínskou vodu pro muže Le Mec.  Dynamická, čerstvá a energická vůně za mě voní jako právě osprchovaný chlap stojící v nějakém jehličnatém středomořském háji. Je dobrá, velmi trendy a jako vše od Florascentu, není prvoplánová. Přišedším dámám se na místě věnovala osobně tvář této vůně, jejíž jméno jsem zapomněla, ale vím, že mně zaujalo a vyfotila jsem si ho. Říkám, hele, jen tak normálně koukej a on normálně kouká a takhle skvěle vypadá. Kdybych takhle normálně koukala já, bude to nepublikovatelné.


Dalším bodem je moje velká láska, Urtekram. Používám ho už méně, protože ve vlasovce jsem přešla na no poo, ale jeho novinky zkouším vždy a velmi ráda. Dánská značka přírodní certifikované kosmetiky, která spolehlivě není testována na zvířatech, uvedla řadu tří pánských produktů - deo, mléko na obličej a tělo a sprchový gel s šamponem v jednom - vůně je velmi jemná a velmi trendy. Mě ale víc zaujala nová řada Nordic Berries s rakytníkem, borůvkou, brusinkou a šípkem, která je nabušená antioxidanty. Pomáhá suché pleti vyrovnat se s oxidačním stresem a šampon nové řady Nordic Berries dokonce vyhrál cenu veletrhu Vivaness za vlasovou novinku roku.


Deodorantů na místě bylo, řekla bych, příliš mnoho, trendy je se nepotit, kamenec přestal trendy být...  a všichni začali používat ve svých novinkách sodu. Pro některé lidi je soda v podpaží dráždivá, kamenec zase ale stahuje póry a měl by se proto s něčím střídat. Druhá věc je aluminium, Dle doktora Christopha Exleyho není rozdílu v bezpečnosti deodorantu, který obsahuje aluminium chlorohydrát a z něj odvozené soli, nebo tím, který obsahuje kamenec, tedy potassium alum. Hliník aplikovaný v podpaží se podle výzkumů objevuje v obou případech v moči. Já aktuálně používám kuličku od Natural is Better, krásně voní a funguje. Nicméně mě na Biofachu zaujala novinka od francouzské značky Acorelle, deodorant bez aluminiových solí/ bez kamence (deklaruje na obalu, zřejmě už se z hlediska zdraví kamenec skutečně přejedl) a s 24hodinovým efektem. Jen jsem ho vyfotila, ani neočichala, budu si ho muset koupit, až bude v ČR dostupný - těším se!


Novinky v dekorativní kosmetice přichystala německá Wala pod značkou Dr. Hauschka, je jich požehnaně a zřejmě nejde o limitku. V nabídce je duo tvářenka, nová řasenka, nádherný temný odstín rtěnek, pudrový korektor, který už stihl získat nějaké ocenění, a další produkty. Nezapsala jsem si, co je co, a testovala bohužel jen zběžně, vy novinky ale jistě uvidíte brzy i v Čechách.


Weleda na místě prezentovala své nové balzámy v tubě. Hrozně se mi líbí odstín Nude, zlatavý a svěží. Odstín Rose je takový pudrově sladce jemně růžový a odstín Berry Red jemně hnědočervený. Všechny moc pěkné s lehkým leskem. Balzámy už jsou na českém trhu. V Německu byly také k vidění nové deodoranty v kuličce a sprchové gely s šamponem pro děti hned ve třech variantách. Dobrá volba, když už mají všichni spojenou Weledu s dětskou řadou s měsíčkem, proč toho nevyužít. Mám strašnou fotku, tak jsem ji přefiltrovala papírem, ale je moje vlastní s mým novým foťákem.


Opravdu hodně se mi líbí tělové mléko od Speick Organic 3.0. Umím si představit, že bych ho používala na takové to naše jednotýdenní rodinné mazání po vanokoupeli. Je bez palmového oleje a obal je čistě jen z obnovitelných surovin. Produkt je dermatologicky testován a 100% vhodný pro vegany. Jen u toho dermatologického testování bych chtěla upozornit, že jsem kdesi četla, že probíhá na zvířatech. Mléko tohoto složení jistě ani zvířeti neuškodí, ale přeci jen, pro informaci.


Dr. Bronner, moje srdcovka, uvádí na trh pleťové balzámy. Jeden z nich je mentolový s chladivým a následně prohřívacím efektem. Typická vůně extra silné máty, kterou od Dr. Bronnera znáte, textura jako u balzámů zkrátka.


Poslední, co bych chtěl doporučit, je rakouská značka Ringana. Jde o katalogový prodej podobně jako v případě značek Avon či Oriflame. Tohle je ovšem čersvá kosmetika, vyrábí se jen objednané, minimum pak jde na sklad. Produkty jsou zcela bez konzervantů, obsahují jen to, co je skutečně třeba k dosažení kýženého účinku pro pokožku. Nekonzervují je ani esenciálními oleji, balí v čisté atmosféře.  Trvanlivost je půl roku. Každý produkt je vám po objednání zaslán v biobavlněném ručníku, produkty jsou ve skle a uvnitř je ochranná atmosféra, protože samotná náplň je ještě v plastovém měchýřku, který vyčerpáte skutečně do dna, viz. obrázek. Staňte se místo Avon lady poslem této přírodní značky, která vyrábí mimo jiné i doplňky stravy.


A ještě abych nezapomněla, obrovským hitem jsou letos vedle sodových deodorantů i rostlinné barvy. Zdá se, že jich v příštích měsících přijde na český trh hned několik nových. Nebudu zmiňovat značky, ale pěkně prosím, byly tam i odstíny indigové modré a burgundské růžové. Konečně něco pro mě!

Text: AMV, Foto: můj nový Sony Alpha