Kamila Boudová o lepším životě

Přijďte na Sustainable Fashion Day!

Hot Natural Beauty News

Beauty novinky z norimberského veletrhu certifikované přírodní kosmetiky Vivaness 2017.

Objevili jsme značku: 100% PURE® / 5.4.2017

Zakladatelka Susie Wang byla hned po studiích díky svému patentu draftována do jedné z největších kosmetických firem na světě. Když však po čase v laboratoři připravovala formuli pro oční krém, ukápla jí jedna ze složek na stůl a úplně jej rozežrala, doslova ho kus vykousla. V tu chvíli Susie pochopila, že s formulemi konvenční kosmetiky není něco v pořádku, a tak dala výpověď a stvořila si kosmetiku vlastní, čistou, nedráždivou a netestovanou na zvířatech a v roce 2005 ji uvedla na US trh.

Kaliforňanka Susie jako malá žila se svou babičkou gejšou v Japonsku, a tak rozhodně nevyrůstala jako typické dítko. Nejen, že se pohybovala mezi nejkrásnějšími ženami Japonska a měla možnost pozorovat jejich zkrášlující rituály a schopnost být živoucím uměleckým dílem, ale už ve svých pěti letech byla Susie zanícenou zahradnicí, která si pěstuje své vlastní bobulky na výrobu pleťových masek. Namísto klasické západní výuky se věnovala studiu rostlin, čajových lístků, saké a dalších pokladů místní přírody... tohle všechno v základu mohlo stát za založením značky 100% PURE®.

Aby nenechala babička milovanou vnučku kráčet ve svých šlépějích, poslala ji patnácti letech zpět za oceán do San Francisca, kde žily její rodiče. Osamělá a tesknící po Japonsku trávila Susie svůj čas prací dobrovolníka v útulcích pro zvířata. Láska ke zvířatům jí vydržela dodnes a rozhodla se pomoci tolika zvířatům, kolika jen bude v jejích silách, včetně toho, že značka 100% PURE® je netestovaná na zvířatech.
Během studia na University of California v Berkeley se Susie podařilo nalézt způsob, jakým stabilizovat přírodní složky v kosmetických přípravcích a ochránit je před oxidací a tuto technologii si nechala záhy patentovat. Jakmile byla metoda patentována, začal jí s nabídkou práce nadbíhat nejeden kosmetický gigant. Susie na jednu z nabídek kývla, opustila vzhledem k perspektivní pozici studium a začala formulovat kosmetické produkty.



Byl typický den v laboratoři
…a Susie právě pracovala na „příštím úžasném očním krému“. Omylem se jí povedlo na stůl převrhnout lahvičku s chemikálií, která měla být v krému obsažena. V několika málo minutách chemikálie rozleptala kousek stolu. V údivu a šoku, že právě z této ingredience ona formuluje přípravky pro lidskou pokožku, Susie začala pátrat po odpovědích na své nesčetné otázky. Brzy zjistila, že u mnoha těchto chemických složek hojně využívaných v kosmetickém průmyslu byl prokázán vliv na vznik rakoviny, nádorů, podráždění a dalších poruch a poškození kůže. Navíc vedle použití toxických chemikálií byla svědkem toho, že v propagovaném produktu je vždy pouze zlomek aktivní látky a zbytek je tvořen vodou, zahušťovadly, emulgátory a dalšími levnými plnidly s cílem snížení nákladů na výrobu.
Krom toho byla Susie pobouřena tvrzením mnoha společností „Netestováno na zvířatech“, a to z jedinéhodůvodu - ačkoliv finální složení produktu samotné na zvířatech testováno nebylo, protože to je např. v EU zakázáno, většina jednotlivých složek testována na zvířatech naopak je nebo byla a tato tvrzení tak bývají klamná, nejsou-li podložena věrohodným certifikátem. Susie se po odhalení nepřirozeného procesu průmyslové výroby konvenční kosmetiky rozhodla jít za svou představou o čisté, netoxické a živé kosmetice.

Skutečně živé barvy
Geniální nápad využití barevných pigmentů z ovoce a zeleniny v dekorativní kosmetice Susie dostala, když na své zahradě sbírala ostružiny a ty jí, jak jinak, než obarvily prsty. Tento nápad je jednou z nejvýznamnějších inovací v oblasti dekorativní kosmetiky vůbec. Jakákoliv jiná kosmetika obsahuje, buď barviva syntetická, nebo minerální, případně z květů. Proč jsou ale pigmenty z ovoce a zeleniny tak převratné?  Jsou v nich totiž obsaženy všechny antioxidanty a vitamíny, které jsou v zelenině a ovoci a vy si je můžete dát přímo na pleť během toho, co se zkrášlujete a vybarvujete do krásy!



Zapomeňte na to nejhorší a berte to nejlepší
100% PURE® byla založena 2005 v Kalifornii, nyní sídlí v Silicon Valley. Je to zdravá a netoxická kosmetika vyrobená z přírodních surovin té nejvyšší kvality, a to bez jakýchkoli škodlivých syntetických parfémů, emulgátorů, konzervantů či tenzidů, které jsou v konvenční kosmetice. Stejně jako hormony v antikoncepčních a nikotin v nikotinových náplastech, i ostatní látky aplikované na náš největší orgán, kůži, se vstřebávají velmi rychle do krve. „Celkem 60 % na pokožku nanášených kosmetických přípravků je vstřebáváno přímo do krevního řečiště,“ dle výzkumu doktorky Lonsdrofové z Iowy: „Kosmetické produkty by měly být spotřebovávány se stejnou opatrností, s jakou si vybíráme potraviny ke snídani,“ uvedla v dubnovém čísle v roce 2006 ve Womens Health Magazine. Nejčastěji nakupované kosmetické přípravky z drogerie obsahují skutečně mnoho zbytečných chemikálií, syntetických vonných látek a dalších škodlivých toxinů – to není jen tak nějaký výmysl, každý si už dnes může složení kosmetického produktu ověřit na stránkách www.slozeni-kosmetiky.cz, pomocí aplikací Skin Deep nebo Code Check nebo třeba s knihou Tajemství kosmetiky od Víta Syrového. Přidané chemické látky mohou způsobit mimo jiné ucpávání pórů, podráždění či předčasné stárnutí pokožky a to je spíš jen to nejmenší, mnohdy mají i negativní dopady na naše hormony, případně mohou být karcinogenní.

To je důvod, proč je složení 100% PURE® jiné, lepší, zdravější. Výrobky 100% PURE® nejsou nikdy ředěné alkoholem, zahušťovadly, emulgátory nebo jinými plnidly. Namísto toho jsou výrobky 100% PURE® ve své účinnosti zcela koncentrované. Zakladatelka značky v jednom z rozhovorů dodává: Máme velmi vysoké standardy kvality jednotlivých ingrediencí, všechny je testuji jednotlivě a neustále hledám a zkouším.“ Její vlastní angažovanost ve vývoji a výběru surovin je nasnadě: „Navštěvuji naše dodavatele čerstvých ingrediencí, kontroluji proces zpracování a každý rok musí dodavatel dodat aktualizovaný certifikát o organickém původu a nepoužívání GMO. Každou ingredienci navíc testujeme po zakoupení, jestli není, byť nedopatřením, kontaminována chemickým hnojivem nebo pesticidy. Pro tyto účely máme velmi přísné standardy.“



4 nové pleťové řady v BIO kvalitě obsahují ledovcovou vodu z Kanady s bio šťávou aloe vera a bio růžovým hydrosolem. Tyto látky pokožku vyživují, hydratují a zklidňují sebemenší podráždění. Navíc díky vysoké koncentraci vitaminů a antioxidantů tyto produkty skvěle chrání pleť před volnými radikály, stárnutím, ztrátou pružnosti či před pigmentovými skvrnami. Značka má, jak naznačujeme výše, 100% přírodní konzervační systém, který je založen na využití zimolezu japonského, tymiánu, oregana, vodilky, rozmarýnu, levandule a vysoké koncentrace vitaminů a antioxidantů, které jako celek zabraňují rychlé zkáze produktů. 100% PURE® navíc vyrábí své šarže jen v malém množství s minimálními skladovými zásobami.

Udržitelnost ve výrobě, žádná krutost
Firma 100% PURE®  uvádí, že jsou její kanceláře ze 100 % napájené sluneční energií, produkty jsou v obalech z recyklovaných plastů, skla, plechovek od limonád a papíru a pro potisk je použit netoxický zeleninový inkoust. Složky ani konečné výrobky nejsou testovány na zvířatech, a to nikde na světě – v tuto chvíli značka prochází auditem k certifikátu HCS - firma se navíc věnuje péči a podpoře zvířat v útulcích a podílí se na jejich záchraně. Značka nepoužívá červené barvivo zvané karmín z vysušených těl samiček hmyzu dactylopius coccus; štetce mají antibakteriální syntetické vlákno – což jistě potěší všechny, kterým není lhostejný osud sobolů, norků, veverek, králíčků, lišek a dalších zvířat, jejichž srst je v konvenčních případech pro výrobu štětců používána.

Susie a její veganská kabelka
Majitelka značky 100% PURE®  doporučuje: „Vždycky mám u sebe 100% PURE®  organický Hydrosol, který výborně hydratuje mou pleť. Používám také Peach Lip and Cheak Tint (Růž na tvář a rty v tyčince),  Lychee Lip Glaze (Rtěnka Lychee), Máslový krém na ruce Virgin Coconut (Máslový krém na ruce kokos) a naše savé papírky na lesknoucí se místa na obličeji.“ 100% PURE® milují i celebrity Eva Mendez, Kate Hudson, Madonna nebo Jessica Alba.

100% PURE® na českém trhu
U nás se řadí k těm kosmetickým značkám, které po roce 2000 s boomem bio kosmetiky přišly mezi prvními. Za českým zastoupením stojí celým svým srdcem Andrea Kořízek Plšková a hlavní sídlo je v Třebíči. Já osobně znám tuto kosmetiku do detailů od českých bloggerek, negativní ohlasy jsem v podstatě nezaznamenala.
Sama mám zkušenost s mentolovým Balzámem na rty Vitamint, který si extra růžovém odstínu pořídila má šestiletá dcera. Nedokázala jsem jí vysvětlit, že cena neodpovídá jejímu používání k dětským hrám, a tak jsem jí vlastně vděčná, že po něm toužila tolik, že rozbila prasátko a nám oběma zajistila luxusní barevné mazání na rty, které trvá a trvá – no, kradu jí ho, jak jinak. Tužka je úžasně růžová, jemná, až máslová, mentolový nádech prohřeje rty a pigmenty opravdu drží, i když máslovou texturu časem otřete.
Nově jsem nyní objevila na veletrhu Biostyl Oční krém Káva , který je 100% veganský, bezlepkový, nabitý kofeinem z bio zelených kávových zrn a ač jsem s ním ve fázi testování, už teď můžu říct, že mou extrémně citlivou pleť dráždit rozhodně nebude. Navíc voní jako sladký popcorn. Já mám kruhy a váčky pod očima doslova šílené, takže pokud mi bude sedět, bude to ověřený svatý grál.
Nově má značka přebalenou a inovovanou komplet pleťovou péči, zaujala mě řada s trendy matcha tea.


Dále bude zřejmě hitem bezvodý Odličovací balzám Krvavý pomeranč za velmi dobrou cenu 1045 Kč.


Skvěle vypadá novinkový make-up 2ND SKIN v sedmi odstínech a třeba nezapomenout na krásně pigmentované Polomatné rtěnky s kakaovým máslem.


České bloggerky také doporučují řasenky 100% PURE® a jejich laky na nehty, které jsou bez těch nejškodlivějších toxinů. Kosmetika je ověřena americkým certifikátem USDA, přípravky jsou všechny vegetariánské, některé jsou ideální i pro vegany a vitamin E je ze zdroje, který je vhodný i pro celiaky. V současné chvíli v USA vyvíjejí nové formule, aby se značka v co nejbližší době stala za 100 % vhodná pro vegany. Co chci ještě v budoucnu určitě vyzkoušet, jsou jejich opalováky, protože tyčinky a sticky tohoto typu jsou úžasně praktické.

Soutěž:
Abyste měli možnost ozkoušet čistotu a účinnost produktů 100% PURE i Vy, máme pro Vás 3 novinky značky 100% PURE® jako výhru v následující soutěži.
Soutěžní otázka:
Vyrábí značka 100% PURE® i nějaký produkt do domácnosti? Pokud ano, tak v jakých vůních?

Nápovědu hledejte na www.100percentpure.cz.
Pokud od 7. 4.  do 14. 4. 2017 odpovíte správně na soutěžní otázku a Vaše odpověď přijde na e-mail redakce@magazin-lohas.cz jako 100., 200. nebo 300. v pořadí, stanete se výherci jedné z novinek 100% PURE®:
*Make-up 2nd Skin odstín dle vlastního výběru
*Ovocem pigmentovaná paletka Pretty Naked II.
*Polomatná rtěnka s kakaovým máslem odstín dle vlastního výběru



text: AMV, foto: AMV a archiv firmy



Pravidla soutěží na webu Magazín-Lohas.cz
Tato pravidla upravují vztahy mezi Soutěžícím, který se zúčastní jakékoliv soutěže na webu www.magazin-lohas.cz, a jeho Provozovatelem

  1. Každý soutěžící se může každé soutěže zúčastnit pouze jednou (dublované e-mailové adresy či adresy poštovní se při odeslání odpovědi automaticky smažou).

  2. Zasláním odpovědi na jakoukoliv soutěž na webu Magazín-Lohas.cz souhlasíte s použitím vaší e-mailové adresy pro marketingové účely webu Magazín-Lohas.cz a e-shopu Ekocentrik.cz. Tím, že Soutěžící Provozovateli poskytne své osobní údaje v souvislosti se zasláním odpovědi na soutěžní otázku, uděluje Provozovateli svůj výslovný souhlas ke zpracování takto sdělených osobních údajů včetně. Tento souhlas Soutěžící uděluje na dobu neurčitou s tím, že je oprávněn jej kdykoliv odvolat, a to písemným oznámením na e-mail redakce@magazin-lohas.cz.

  3. Sdělením elektronického kontaktního údaje (e-mailu) uděluje Soutěžící Provozovateli souhlas k zasílání obchodních sdělení, propagačních materiálů Provozovatele či jeho obchodních partnerů prostřednictvím elektronické pošty. Zákazník tímto bere na vědomí, že nedílnou součástí obchodních sdělení může být i propagace inzerentů a nelze tyto e-maily proto považovat za nevyžádanou reklamu.

  4. Provozovatel prohlašuje, že bude údaje získané dle prostřednictvím soutěží zpracovávat a používat pouze za účelem vytváření databáze čtenářů Stránek www.magazin-lohas.cz, za účelem vyhodnocování cílové skupiny čtenářů Stránek, za účelem vyhodnocování návštěvnosti Stránek, za účelem vyhodnocování soutěží, za účelem zasílání možných výher ze soutěží, obchodních sdělení, propagačních materiálů Provozovatele či jeho obchodních partnerů.Provozovate lprohlašuje, že osobní údaje takto Soutěžícím poskytnuté budou zpracovávány čistě pro potřeby Provozovatele ,a to pouze osobami smluvně spřízněnými s Provozovatelem a tyto nebudou zpřístupněny žádné další osobě.V případě, že Provozovatel poruší své povinnosti správce osobních údajů dle zákona č.101/2000Sb., má Soutěžící právo požadovat po Provozovateli vysvětlení a požadovat také, aby vzniklý protiprávní stav byl odstraněn. Provozovatel nenese zodpovědnost za napadení databáze osobních údajů třetí osobou, která není s Provozovatelem ve smluvním vztahu. Rozsah zpracovávaných osobních údajů je: e-mailový kontakt, jméno, pohlaví, věk, vzdělání; registrační číslo provozovatele u ÚOOÚje: 00037343.

  5. Výherci soutěží nejsou losováni, ale vždy je u jednotlivé soutěže uvedeno, kolikátý e-mail se správnou odpovědí je výherní.

  6. Ostatní pravidla a podrobnosti soutěže jsou součástí textu, který ji charakterizuje či uvádí.